اخبارحمل و نقل ساربان

حمل و نقل جاده ای، پشتیبان جبهه های جنگ در دوران دفاع مقدس بود

معاون سابق حمل و نقل در وزارت راه و ترابری، حمل و نقل جاده ای را پشتیبان جبهه های جنگ در دوران دفاع مقدس خطاب کرد و بر بزرگ شمردن جایگاه فعالان عرصه حمل و نقل در دوران دفاع مقدس تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، مهدی کرباسیان معاون حمل و نقل وزارت راه و ترابری در دوران دفاع مقدس در همایش عملکرد وزارت راه وشهرسازی در دوران دفاع مقدس با بیان این که رانندگان اتوبوس یکی از مهم‌ترین عناصر در دوران دفاع مقدس به شمار می رفتند، گفت: رانندگان در آن دوران یک میلیون و ۶۰۰ هزار کیلومتر از مساحت کشور را طی کرده و اقدام به جابجایی مسافران، زائران، رزمندگان و ایثارگران می کردند.
وی افزود: رانندگان در دوران دفاع مقدس بیشترین نقش را در حوزه جابه جایی رزمندگان داشتند و از سوی دیگر در بخش راهسازی و مهندسی نیز با همت مهندسان توانمند کشورمان، مسیرهای بسیار زیادی ایجاد شد.​

حمل و نقل جاده ای، پشتیبان جبهه های جنگ در دوران دفاع مقدس بود
معاون حمل ونقل در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: تمامی رانندگان اتوبوس و کامیون با جان و دل در آن دوران فعالیت می‌کردند و با وجود آن که در آن دوران امکانات بسیار کم بود و از لحاظ تامین قطعه و لاستیک، مشکلات بسیار زیادی وجود داشت اما رانندگان با تمام توان خود اقدام به جابجایی مسافران و مردم و کالا می کردند.
کرباسیان تصریح کرد: در آن زمان علاوه بر جابجایی های مسافر در حوزه حمل و نقل کالا اقدامات موثر انجام شد و باهمکاری تمامی دستگاه ها از جمله راه آهن توانستیم نیاز مردم به کالاها را هم تامین کنیم.

معاون سابق حمل ونقل وزارت راه و ترابری با اشاره به این که در حوزه حمل و نقل کالا، دو کار اساسی صورت گرفت، افزود: با توجه به نیاز مردم و همّت نظام، اکثر نیازها در حوزه واردات و جابجایی کالاها از جمله علوفه دامی و محصولات کشاورزی از تمامی بنادر با همت رانندگان و کامیونداران انجام شد.
کرباسیان یادآور شد: در آن دوران با وجود آن که نزدیک شدن به بندر خرمشهر بسیار دشوار بود اما با همت رانندگان و فرمان تاریخی امام خمینی(ره) در روز بیست و ششم آذر ماه 1362 حمل و نقل کالا توسط رانندگان از بنادر امام خمینی(ره) و بندر خرمشهر صورت گرفت.
کرباسیان از بخش حمل و نقل به عنوان پشتیبانان دوران دفاع مقدس یاد کرد و گفت: رزمندگان و ایثارگران نیز سرمایه های کشور هستند و با اقدامات و جانفشانی های که انجام دادند باعث عزت و سربلندی کشور شدند.

باتشکر از همکاری شما – شرکت حمل ونقل ساربان – باربری ساربان

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment