اطلاعیهخبر مهمافزایش-کرایه-حمل-سال-1400

افزایش 31 درصدی کرایه حمل و نقل جاده ای کالا در سراسر کشور

کرایه حمل کالا به عوامل زیادی بستگی دارد مثل نوع بار- حجم و اندازه بار – زمان حمل کالا و… که در نهایت کرایه حمل از توافقی بین شرکت حمل و نقل با صاحبان کالا بدست می اید اما از زمانی که نرخ کرایه بر حسب تن بر کیلومتر محاسبه میگردد نمیتوان هر گونه و به دلخواه هر کرایه ای را در بارنامه ثبت کرد و چیزی به نام کرایه پایه در بارنامه بوجود آمد و هر مسیری نرخ مشخصی دارد که نمیتوان کمتر از آن را در بارنامه ثبت کرد لازم به ذکر میباشد که به حداقل کرایه یا همان کرایه پایه مواردی از قبیل کارمزد 4 درصدی اداره راه – بیمه تکمیلی رانندگان – بیمه بار – ارزش افزوده – و … اضافه میگردد و از جمع تک تک موارد ذکر شده کرایه کل حمل بدست می آید.

نرخ شاخص تن کیلومتر در حال حاضر 3136 ریال به ازای  هر تن – کیلومتر میباشد .

مشاهده نرخ قبلی شاخص حمل

افزایش-کرایه-حمل-سال-1400-1.

1

افزایش-کرایه-حمل-سال-1400

2

افزایش-کرایه-حمل-سال جدید

3

 

افزایش 31 درصدی کرایه حمل و نقل جاده ای کالا در سراسر کشور

لذا توجه داشته باشید که بارنامه ای که کرایه پایه آن کمتر از نرخ سازمان راهداری باشد هیچ گونه ارزش قانونی ندارد و تنها یک کاغذ باطله است . پس وقتی میگوییم کرایه پایه 31 درصد افزایش پیدا کرده یعنی سازمان راهداری کشور به نرخ کرایه پایه هر مسیری 31 درصد افزوده و دیگر کمتر از آن نمیتوان بارنامه قانونی صادر کرد.

{ دانلود نرخ کرایه پایه حمل کالا  نرخی که در این فایل موجود میباشد قدیمی میباشد که برای بدست اوردن کرایه های جدید نرخ موجود در فایل را در 1.71 ضرب کنید تا نرخ جدید بدست آید.}

 

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment