منشور اخلاقی کارکنان

از دیدگاه صاحب نظران نظام اداری، یک سازمان باید علاوه بر وظایف تشکیلاتی، فلسفه و رسالت اجتماعی نیز داشته باشد. فلسفه و رسالت هر سازمان موجب پرورش هوشمندی، پختگی و ژرف نگری کارکنان می شود به گونه ای که اندیشه های کارکنان آنان را درچارچوب انسانی و اجتماعی قرار می دهد تا بتوانند رفتارشان را در همان ساختاربروز دهند. باید برای انجام رسالت همگانی سازمان با یکدیگر سخت تلاش کنند و این فلسفه و رسالت را منشور اخلاقی می نامند.

کارکنان شرکت حمل و نقل ساربان در راستای ایفای نقش سازمانی خویش و ارتقاء اثر بخشی و کار آمدی و فراهم نمودن محیطی پویا، سالم، اصول و ارزشهای اخلاقی زیر را در جهت تعالی سازمان بعنوان منشور اخلاقی خود برگزیده اند.

شرح منشور اخلاقی:
۱- پایبندی به ارزشهای اخلاقی و رعایت اصول تعهد، صداقت، اعتماد، صراحت و صمیمیت
۲- رعایت احترام، ادب، متانت و خوش رویی نسبت به همکاران
۳- ترویج سلامت اداری و رعایت راز داری و حفظ اسرار سازمانی
۴- حضور به موقع در محل کار و رعایت انضباط کاری
۵- استفاده صحیح از اختیارات و مسئولیت در هر رده سازمانی با رعایت اخلاق حرفه ای در جهت تعالی سازمان
۶- استفاده بهینه از منابع و امکانات شرکت و جلوگیری از اسراف با رعایت صرفه جویی خردمندانه و دلسوزانه
۷- احترام به حقوق همکاران و ایجاد فرهنگ اعتماد متقابل
۸- مسئولیت پذیری و پایبندی به فرهنگ نقدپذیری، تعهد به پاسخگویی در قبال وظایف
۹- مشتاقانه به نظرات و دیدگاههای ارباب رجوع گوش داده و از انتقاد و پیشنهاد ایشان در رابطه با اصلاح رفتار و تغییر روش انجام کار براساس مقررات استفاده می کنیم.

چشم انداز

ما در صدد هستیم که در پاسخ به نیازهای لجستیکی واحدهای صنعتی و خدماتی و با تکیه بر مدیریت سیستمی و بهره‌گیری از نرم‌افزارهای پیشرفته برنامه‌ریزی و ردیابی در حوزه لجستیکی با برخورداری از ناوگان بزرگ جاده‌ای و استقرار در پایانه های حمل و نقل کالا،جزو شرکت‌های ممتاز و معتبر باشیم.

مأموریت

شرکت حمل‌ونقل ساربان ، یک شرکت لجستیکی است که:
1- ارائه کلیه فعالیت‌های بازرگانی در امور واردات و صادرات
2-خدمات حمل‌ونقل در نقش متصدی حمل ( Carrier )
3 – خدمات حمل‌ونقل ترکیبی واسط
4- خدمات حمل‌ونقل درنقش بارفرابر ( Forwarder )
5- خدمات حمل‌ونقل ترانزیتی
6- خدمات تکمیلی لجستیک اعم از برنامه‌ریزی دریافت، نگهداری و توزیع کالا
7 – ارائه خدمات مشاوره و مهندسی در امور لجستیک

استراتژی

شرکت حمل و نقل ساربان در سال های اخیر با اتخاذ رویکرد جدید، جهت ایجاد نگاه سیستماتیک به مقوله لجستیک و حرکت به سمت برندسازی در صنعت حمل‌ونقل کشور فعالیت‌های گسترده و همه جانبه‌ای را آغاز کرده است. اتخاذ سیاست ایجاد تنوع خدمات در کنار افزایش تعداد مشتریان و سازماندهی مناسب و ایجاد راه‌کارهای مناسب جهت کسب سهم عمده فعالیت‌های لجستیکی از جمله این اقدامات به ‌شمارمی‌رود.

ارزش‌ها

اعتقاد و افتخار به عضویت در صنعت لجستیک کشور
عنایت خاص به منافع مشتریان در جهت برآوردن نیازهای آنان
تلاش در جهت حفظ و تأمین منافع ذینفعان که منجرب به رضایت‌مندی ایشان گردد
تعامل سازنده با جامعه و ترجیح مصالح اجتماعی به منافع فردی و سازمانی
اعتقاد به کرامت انسانی، توانمندی‌سازی و مشارکت در سازمان
توجه به اثربخشی، کارایی در انجام فعالیت‌ها و حرکت در مسیر تعالی