دانستنی های حمل و نقلمقاله

حمل و نقل زمینـــی چیست ؟

حمل و نقل زمینی یک روش حمل و نقل ارزان قیمت است و عموماً برای حمل وسایل بزرگ که حساس به زمان نیستند استفاده می شود. حمل و نقل زمینی به میانگین زمان حمل و نقل بین 3 تا 10 روز نیاز دارد. اگر حمل و نقل شما به یک شبه ، سرعت بالا یا تحویل بین المللی نیاز دارد ، پس استفاده از حمل و نقل ریلی ، حمل کانتینر اقیانوس یا حمل و نقل هوایی را به عنوان گزینه حمل و نقل در نظر بگیرید. با حمل و نقل زمینی ، زمان تحویل صرفاً تابعی از مکان بین فرستنده و گیرنده است.

تمام ماشین هایی که برای حمل بار تعیین شده اند یک شکل نیستند . بسته به میزان کالا نوع و حجم آنها ما روش های متفاوت و کامیون های مناسب را به شما پیشنهاد می دهیم

حمل و نقل زمینـــی چیست ؟

حمل‌‌ و نقل‌ زمینی که از شاخه های حمل ونقل بین الملل است انواع گوناگونی دارد که در کشورمان و سایر کشورهای خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد. روش این نوع حمل و نقل محموله به وسیله تریلی‌های و همچنین کامیون‌ها، با استفاده از ناوگان‌های زمینی و ریلی، به یک امر طبیعی تبدیل شده است. مدت‌هاست که بیشتر محصولات کشورمان از مبدا ترکیه و چند کشور اروپایی دیگر، با استفاده از روش حمل و نقل زمینی به مقاصد گوناگونی مانند کشورهای سی آی اس CIS فرستاده می‌شود.

از نکات بسیار مهم در زمینه حمل‌ و نقل‌ به روش زمینی می‌توان به صدور بارنامه و اهمیت ویژه آن اشاره کرد. این بارنامه از مواردی چون مشخصات و آدرس فرستنده، آدرس گیرنده، مبدا ارسال مشخصات، نوع، اندازه، تعداد و وزن کالا، هزینه کرایه مسیر و همچنین مقصد دریافت کالا تشکیل شده است. این بارنامه‌ها باید 3 نسخه داشته باشند و این 3 نسخه در اختیار متصدی حمل‌ و نقل زمینی، گیرنده و فرستنده قرار بگیرند. در نهایت هم بارنامه‌ها باید توسط هر 3 طرف امضا شود.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment