اخبارسازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای متولی تعیین نرخ حق توقف شود

​ضرورت روان‌سازی ترانزیت و حمل ونقل بين المللي و تقویت نیروی انسانی مستقر در پایانه های مرزینشست کمیته مدیریت هماهنگ پایانه های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برگزار و بر ضرورت روان‌سازی ترانزیت و حمل ونقل بين المللي، جلوگیری از توقف و تقویت نیروی انسانی مستقر در پایانه های مرزی تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای نشست مجازی کمیته مدیریت هماهنگ پایانه های مرزی به ریاست عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس اين سازمان، داریوش امانی قائم مقام رئیس سازمان، فرامز مداح معاون برنامه ریزی و سیستم های هوشمند،‌ خداداد مقبلی معاون فنی و اجرایی، مهران قربانی معاون حمل و نقل،‌ جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی، حدادزاگان مدیرکل حوزه ریاست و مدیران کل استان های دارای پایانه های مرزی برگزار شد.
عبدالهاشم حسن نیا در ابتدای این جلسه با اشاره به اهمیت نقش ترانزیت و حمل و نقل بین المللی در شرایط کنونی و تحریم های شدید دشمن علیه نظام اظهار داشت: مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای رشد و اعتلای جایگاه ترانزیت باید به باوری فراتر از وضع موجود برسند زیرا توسعه ترانزیت و حمل ونقل بين المللي می‌تواند انتظارات و خواسته های مردم را برآورده کند.
بر اساس اين گزارش نقطه نظرات مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان های خوزستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان، اردبیل، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان، کرمانشاه، کردستان و ایلام، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
​ضرورت روان‌سازی ترانزیت و حمل ونقل بين المللي و تقویت نیروی انسانی مستقر در پایانه های مرزی
اين گزارش حاكي است پس از جمع بندی نقطه نظرات و با توجه به این‌که مدیریت پایانه های مرزی طبق مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به وزارت راه و شهرسازی (سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای) محول شده است، مقرر شد مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها از ظرفیت حداکثری استانی برای رفع سریع مشکلات احتمالی استفاده کنند، همچنین در راستای رشد صادرات از مرزهای زمینی باید روان‌سازی و جلوگیری از بروز توقف ناوگان حمل و نقل بین المللی در  اولویت اقدامات قرار گیرد. 
بر مبناي اين گزارش در حوزه منابع انسانی نیز مقرر شد ضمن تقویت ساختار نیروی انسانی، مدیران پایانه‌هاي مرزی با در اختیار داشتن اختیارات لازم، نقش هماهنگ کننده و رفع موانع حمل و نقل را ایفا کنند. در بخش زیرساخت نيز ضمن رعايت مصوبات شورای سازماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور، مجموعه اقداماتي كه منجر به تقویت جریان حمل و نقل و کاهش توقف ها مي‌شود را مد نظر قرار دهند، همچنین مقرر شد استفاده از فضای پس کرانه ها با هدف تمرکز زدایی در نقطه صفر مرزی و برخورداری از جاذبه های سرمایه گذاری برای بخش خصوصی در دستور کار قرار گیرد. 
شايان ذكر است بر اساس مصوبات نشست کمیته مدیریت هماهنگ پایانه های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با توجه به حمل و نقل کالاهای خطرناک از مرزها و انبارش برخی از آنها در محوطه پایانه های مرزی، توجه و رعایت اصول مدیریت بحران و پدافند غیرعامل به منظور جلوگیری از حوادث مترقبه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
​ضرورت روان‌سازی ترانزیت و حمل ونقل بين المللي و تقویت نیروی انسانی مستقر در پایانه های مرزی
اين گزارش مي‌افزايد: در خصوص مبارزه با شیوع ویروس کرونا باید نظارت ها طبق پروتکل های ابلاغی شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مرزهای مجاز زمینی کشور در پایانه های مرزی اعمال شود و هماهنگی لازم با ستاد استاني مبارزه با كرونا و دانشگاه هاي علوم پزشكي استان‌ها برای انجام تست PCR و گواهی دارای اعتبار حداقل ۷۲ ساعت برای ورود و خروج رانندگان ناوگان بین المللی انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment