اخبارازاد راه شرق اصفهان

 

آزادراه شرق سپاهان؛ قلب شبکه ترانزیتی کشور

🔺قلب شبکه ترانزیت کشور در اصفهان به تپش خواهد افتاد.

🔹روز پنجشنبه ۶۳ کیلومتر از قطعات یک و دو آزادراه شرق اصفهان، از تقاطع جاده اصفهان-کاشان تا پل فرودگاه اصفهان توسط ریاست محترم جمهور باحضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر راه‌و‌شهرسازی افتتاح خواهد شد.

🔹این آزادراه ۸۰ دقیقه از مسیر ترانزیتی جنوب به شمال کشور که نقش بسزایی در حمل کالا دارد را کاهش می‌دهد.

🔹با استفاده از این آزادراه ۴۰‌دقیقه فاصله تهران به اصفهان نزدیکتر می شود که نقش مهمی در گردشگری استان‌های اصفهان و فارس خواهد داشت.

🔹این آزادراه با سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰میلیاردی شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا به نمایندگی از صندوق بازنشستگی کشوری احداث شده است.

این پروژه حدفاصل آزاد راه نطنز – اصفهان تا اتصال به بزرگراه اصفهان- نایین به طول ۶۳ کیلومتر است که بار حمل و نقل کریدور شمال جنوب را از مجاورت شهر اصفهان هدایت می‌کند.

آزادراه شرق سپاهان؛ قلب شبکه ترانزیتی کشور

قطعه اول آزادراه شرق اصفهان از آزادراه اصفهان- نطنز تا آزادراه اصفهان- اردستان به طول ۳۰ کیلومتر، قطعه دوم آن در ادامه تا جاده اصفهان- نایین به طول ۳۳ کیلومتر و قطعه سوم آن از جوار باغ رضوان تا گردنه لاشُتِر پس از بهارستان، به طول ۳۰ کیلومتر است.

تفاهمنامه تامین مالی، اجرا، بهره‌برداری و انتقال آزادراه شرق اصفهان از سال ۹۴ بین وزارت راه و شهرسازی و صندوق بازنشستگی کشوری به امضا رسید.

عملیات اجرایی آزادراه کنارگذر شرق اصفهان که در سال‌های گذشته متوقف شده بود با هدف کاهش زمان سفر، جلوگیری از تردد وسایط نقلیه سنگین و دودزا به درون محیط شهری اصفهان و کاهش آلودگی هوا و در پی آن ایجاد سفری پاک با همکاری سازمان بازنشستگی کشوری وبا مشارکت بخش خصوصی اجرا شد.

این طرح در کاهش آلاینده‌ها، تصادف‌ها و ترافیک بسیار موثر خواهد بود و با توجه به اینکه روزانه ۶۰۰ هزار تردد خودرویی در جاده‌های اصلی کلانشهر اصفهان انجام می‌شود، برآورد تردد روزانه ۸۰ هزار وسیله نقلیه از این مسیر، نقشی مهم و گره‌گشا خواهد داشت.

۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه در اصفهان وجود دارد و با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی، این استان  بعنوان چهارراه ترانزیتی؛ رتبه نخست حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست.

با تشکر از همراهی شما عزیزان – شرکت حمل و نقل ساربان اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment