اخبارسازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای متولی تعیین نرخ حق توقف شود

داریوش امانی قائم‌مقام امور استانها و مجلس شورای اسلامی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با همراهی عباسعلی بنی اسدی مدیر کل حقوقی و غلامحسین دغاغله مدیرکل حمل و نقل کالای این سازمان جهت ارزیابی و پایش عملکرد حمل و نقل استان هرمزگان به عنوان شاهراه تامین کالاهای اساسی کشور با سفر به استان هرمزگان، ضمن بازدید از بندر شهید رجایی و پایانه بار بندرعباس، در بزرگترین شهرک تخصصی حمل و نقل خاورمیانه حضور یافت و با صنوف بخش حمل و نقل هرمزگان دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای داریوش امانی قائم‌مقام این سازمان در بازدید از بخش‌های مختلف پایانه بار بندرعباس با اشاره به موقعیت استراتژیک بندرعباس و اهمیت ویژه این پایانه، اظهار داشت: راه اندازی سامانه نوبت دهی مجازی یکی از اقدامات موثری است که علاوه بر تسریع در ارائه خدمات، رضایت رانندگان و مالکین ناوگان حمل و نقل کالا را نیز به دنبال داشته است.
داریوش امانی؛ ایجاد عدالت نسبی در توزیع بار و کاهش چشمگیر معطلی ناوگان حمل و نقل بار را از دستاوردهای مهم و نتیجه عملکرد مثبت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان عنوان کرد و افزود: علی رغم محدودیت های کرونایی، توزیع عادلانه بار در پایانه بار بندرعباس که یکی از پایانه های استراتژیک کشور است به خوبی مدیریت شده است.
بررسی روند تکمیل شهرک حمل و نقل بندرعباس از دیگر محورهای بازدید هیئت اعزامی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بود که با حضور قائم مقام این سازمان در بزرگترین شهرک تخصصی حمل و نقل خاورمیانه، در خصوص تعامل بهتر دولت و بخش خصوصی و راهکارهای توسعه صنعت حمل و نقل استان هرمزگان تبادل نظر شد.
امانی با تاکید بر جایگاه ملی و بین المللی حمل و نقل هرمزگان و اشاره به اینکه یکی از وظایف دولت تسهیل گری است، افزود : همواره با کمک به مجموعه حمل و نقل و تقویت بخش خصوصی نسبت به حل مشکلات اولویت‌دار هرمزگان اقدام شده است
وی خاطرنشان کرد: صنعت حمل و نقل هرمزگان جایگاه ملی دارد و اعتبار این شهرک مبین توان و ظرفیت داخلی ما در کشور است
در حاشیه این بازدید نشست مشترکی با صنوف بخش حمل و نقل استان هرمزگان برگزار شد که پس از استماع مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی مالکین شرکت های فعال در بخش حمل و نقل و کالا، راهکارهای لازم جهت شناسایی و رفع موانع، رونق بخشی و ساماندهی شرکت‌های حمل و نقل ارائه گردید.
قائم‌مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از انعقاد دو قرارداد، با شرکت های ماموت و ایران خودرو دیزل، برای ورود پنج هزار خودرو جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل خبر داد و گفت: امیدواریم با مجوزی که برای واردات ناوگان اخذ کرده‌ایم و همچنین وجود ۴۰ الی ۵۰ هزار ناوگان به روز در کشور، چرخ های اقتصاد کشور در شرایط سخت تحریم های ظالمانه با سرعت بچرخد.
غلامحسین دغاغله مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور نیز از برگزاری جلسات منظم هفتگی با حضور وزیر راه و شهرسازی جهت رفع مشکلات حمل و نقل در کشور خبر داد و یادآور شد: رسیدگی جدی به وضعیت بیمه رانندگان جدید، تصمیم گیری درخصوص سهمیه سوخت ناوگان، اعطای لاستیک و روغن موتور ماشین آلات در این کارگروه مطرح و تا حصول نتیجه پیگیری می شود.
وی افزود: نگاه ما به حمل و نقل هرمزگان یک نگاه ملی است و توسعه زیرساخت های حمل و نقلی استان هرمزگان و شهر بندرعباس، اولویت اصلی دولت در برنامه‌ریزی‌ها می باشد.
دغاغله با تاکید بر اهمیت نقش هرمزگان اظهار کرد: شهرک حمل و نقل بندرعباس می‌تواند به کانون ایجاد اشتغال در بندرعباس تبدیل شود و لازم است با حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی، از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.
بر أساس این گزارش همچنین کمیسیون ماده۱۲ استانی باحضور دکترعباسعلی بنی اسدی مدیرکل دفتر حقوقی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای وکوروش جهانبخش معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان و اعضای صنوف حمل و نقل با موضوع:رسیدگی به تخلفات شرکتها و موسسات حمل و نقل جاده ای کالا و مسافر این استان برگزار شد .

یوسف عابدینی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان نیز ضمن ارائه گزارش اقدامات این اداره کل، به خواسته پرتکرار رانندگان، مبنی بر توزیع عادلانه بار طی سال های گذشته اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: با راه اندازی سامانه ارتباطی بین پایانه بار و اداره بندر توانسته ایم، علاوه بر جلوگیری از فعالیت های غیرمجاز و خارج از چارچوب قانونی، رضایتمندی رانندگان عزیز را به دست آوریم.
افتتاح مرکز معاینه فنی در شهرستان میناب، بهره‌برداری از سه مجتمع رفاهی بین جاده ای جدید و افزایش این مجتمع ها به ۳۷ مجتمع فعال، کاهش میزان تصادفات و فعالیت مجدد ناوگان اتوبوس درون استانی که به دنبال افزایش قیمت بنزین به طور کامل غیرفعال شده بود از دیگر اقدامات مورد اشاره مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان بود.
یوسف عابدینی افزود: رانندگان گرانقدر و مالکین ناوگان در بحث حمل و نقل کالای اساسی و تأمین مواد اولیه کارخانجات کشور از مبدا بندر شهید رجایی، علیرغم نارضایتی که به سبب تاخیر در پرداخت مطالبات ایشان از سوی شرکت غله و خدمات بازرگانی وجود داشت، خوش درخشیدند.
وی در پایان تصریح کرد: آمار ها مبین ٥٠ درصد افزایش درآمد پایدار در بخش حمل و نقل می باشد به طوری که در دی ماه سال جاری، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۷۷ درصد افزایش درآمد رقم خورده است.
لازم به ذکر است؛ داریوش امانی قائم‌مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در سفر دو روزه خود به استان هرمزگان، با حضور در شهرستان‌های بندر خمیر و بندر لنگه، ضمن بررسی زیرساخت های حمل و نقلی در این شهرستانها، از پایانه بار بندر خمیر و پروژه رو به اتمام ساختمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بندر لنگه، بازدید به عمل آورد و با فرماندار شهرستان بندرلنگه نیز دیدار و گفتگو نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment