اخبارنوسازی ناوگان فرسوده

روابط عمومي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي

1399/02/10

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای وارادت اتوبوس فرسوده از اروپا را تکذیب کرد و از آغاز نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای و صدور مجوز واردات كاميون هاي زير سه سال ساخت ، تا یک ماه آینده خبر داد. 
به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به نقل از خبرگزاري ايسنا، عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان درباره صحت و سقم شنیده‌هایی مبنی بر واردات اتوبوس‌های دست دوم از اروپا اظهار داشت: چنین موضوعی تا به این لحظه صحت ندارد.

وی با بیان این که تولیدات کارخانه‌های داخلی تولیدکننده اتوبوس و کامیون در حد استانداردهای اروپا علی رغم شرایط تحریمی نیز ادامه دارد ، افزود: ما در ۱۰ سال قبل حتی اتوبوس هم صادر می‌کردیم اما در حال حاضر این کارخانه‌ها با مشکل تأمین ارز مواجهند و امیدواریم این مشکلات با اجرای طرح نوسازی ناوگان جاده‌ای با نام  طرح ریاست جمهوری مرتفع  شود.

 معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که علت فعالیت کامیون‌های فرسوده در جاده‌ها چیست ، بیان کرد : ما تولیدکننده کامیون نیستیم و در این بخش، مصرف کننده محسوب می‌شویم.
 حسن نیا  با اشاره به وجود ۱۵ هزار اتوبوس در کشور با عمر متوسط ۱۰ سال و زیر ۱۰ سال اعلام کرد: در حال حاضر ۳۵۰ هزار کامیون نیز در حمل و نقل برون شهری تردد می‌کنند که با احتساب کامیون‌های درون شهری به ۵۰۰ هزار دستگاه می‌رسد.
 رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به این که سیاست نوسازی ناوگان به دلیل تحریم‌های ظالمانه و ایجاد مشکل در انتقال ارز متوقف شده است ، افزود : ما برای پویاتر کردن حوزه حمل و نقل پیشرفت‌های خوبی کردیم اما به دلیل تحریم‌ها دچار مشکلاتی شدیم و امیدواریم با مکانیزم‌های دیگر این مشکلات را حل کنیم.
 وی از اقدام مشترک با سازمان استاندارد و وزارت صمت و ساير دستگاه ها و كارخانجات توليدي برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد و خاطر نشان کرد : ما از پتانسیل برنامه ششم توسعه و دیگر قوانین استفاده کردیم و ظرف یک ماه آینده به نتایج خوبی خواهیم رسید.
ناوگان فرسوده