دانستنی های حمل و نقلحمل کالا از مبدا اصفهان

دستور حمل ، Shipping order

هر محموله به اقتضای ماهيت خود ميزانی از دما ( گرمی – سردی ) و رطوبت را می طلبد که متصدی بايستی دستورات کتبی فرستنده را بطور مشخص اخذ و آنرا در طول مدت حمل رعايت نمايد و آموزشهای لازم را به حمل کننده و نهايتاً رانندگان بدهد تا عينا دستورات فرستنده رعايت شود . همانطور که در بخش حمل  و نقل در يائی گفته شد است ، کانتينر ها بايستی قبل از بارگيری شستشو داده شده و ضد عفونی شوند تا از احتمال آلودگی جلوگيری گردد . بعلاوه در طول حمل ترموستات دستگاه خنک کننده مورد بازبينی قرار گيرد.

متاسفانه در حال حاضر نه تعداد بارگنج های يخچالی و نه کيفيت آنها جوابگوی حجم تقاضا و نو ع محمولات نيست و در غالب موارد فاقد استاندارد می باشد.

حمل و نقل محمولاتی که مستلزم بکار گيری بارگنج های  يخچالی است در حاليکه می تواند به صادرات و گذربرد (ترانزيت ) کالا کمک شايان توجهی نمايد، سرمايه گذاری، حمل ايمن و جابجائی صحيح محمولات فاسد شدنی را می طلبد و  در عين حال سطح بالائی از حمل و نقل تخصصی را ايجاب می‌نمايد که اهميت آن به ويژه در چرخه حمل و نقل ترکيبی نمايان می گردد.

مثال : در يک برنامه حمل در ساليان قبل هر ماه 4 کشتی سرد خانه ای مخصوص حمل مانتينر های يخچالی با محموله لاشه های منجمد گوسفند از مبدا استراليا در بندر امام پهلو می گرفت اين بارگنج ها در طول حمل دریایی در خن کشتی از يک دستگاه مرکزی تغذيه نموده و محمولات داخل بار گنج ها در درجه مطلوب برودت نگهداری می شدند . پس از تخليه از کشتی تا حمل مجدد توسط تريلی های کفی، در محوطه ای از بندر به يک ژنراتور قوی که دستگاه برودتی بار گنج را فعال می کرد وصل می شدند .

هر بار گنج دارای يک slot يا محفظه ای برای ژنراتور ديزلی و منبع مستقل بود که در داخل slot يا شکاف بارگنج قرار می گرفت که به نوبه خود دستگاه خنک کننده را فعال و در طول حمل توسط تريلی در شرايط لازم نگاه می داشت.

پس از رسيدن به محوطه بارگنجی يا  CNTR YARD منتقل شده و در محوطه برای استفاده روی بارگنج‌های بعدی که از کشتی تخليه می شد نگهداری شده و اين چرخه تکرار می گرديد.

بديهی است اين عمليات حمل مرکب مستلزم مراقبت و مواظبت مستمر بود در اين شيوه بارگنج ها دارای سيستم مستقل بوده و به برق و سوخت کاميون متکی نيستند ، هرچند مستلزم يک سيستم تعمير و نگهداری و مراقبت  دائم نسبت به ژنراتور ها می باشد. در سيستمی ديگر زنراتور جزء لاينفک بارگنج و تريلی يخچالی همانطور که گفته شد بصورت BUILT -IN است و از سيستم برق وسيطه حمل تغذيه می‌نمايد.

باتشکر از همراهی شما – شرکت حمل و نقل ساربان

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment